NISSAN ASSISTANCE VÄGASSISTANS

+46 8-50 10 3000

Din garanti inkluderar även Vägassistans Nissan Assistance med rådgivning och reparation på plats, vid behov bogsering till närmaste Nissan-verkstad samt kundspecifika tilläggstjänster som ersättningsbil, logi eller billevererans till din hemort.

Den sträcker sig ännu längre: Förlängd Nissan Assistance

Men vi har gått ett steg längre. Om du servar din bil hos en auktoriserad Nissan-återförsäljare har du tillgång till Nissan Assistance upp till 12 månader från service datum, även efter att nybilsgarantin har löpt ut.

Nissan Assistans finns till för att göra varje resa med en Nissan-bil så trygg som möjligt. Överallt i Europa där Nissan har auktoriserade återförsäljare har du tillgång till Nissan Assistans-tjänsten som kan hjälpa dig 24 timmar om dygnet året om.

Nissan Assistance Tel. +46 8-50 10 3000

Jag råkade precis ut för en olycka eller min bil gick sönder. Vad ska jag göra?

  • Ta det lugnt och parkera bilen på en så säker plats som möjligt.
  • Ställ ut en varningstriangel så att andra förare varnas i god tid. Ta på den gula säkerhetsvästen, om du har en sådan i bilen.
  • Försäkra dig om att alla (passagerare, förbipasserande etc) är välbehållna, trygga och inte utsatta för fara.
  • Ring 112 om nödvändigt.
  • Ta fram uppgifter om bilen (VIN och registreringsnummer) och ha dessa tillgängliga.
  • Ring Nissan Assistance: +46 8-50 10 3000.
  • Fastställ platsen där din bil står (ange om möjligt närmaste korsning eller avfart).
  • Ge en fullständig beskrivning av problemet och lämna ett telefonnummer dit man kan ringa dig.